Home » Publicaties » Brochures » Jong Geleerd 2.0: Maker in het onderwijs

Jong Geleerd 2.0: Maker in het onderwijs

Kinderen leren door te doen. Door te lezen en buiten te spelen, maar ook door wat ze online ondernemen. Digitale omgevingen zijn een nieuwe werkplaats, waar kinderen met virtueel gereedschap bouwen, ontdekken, spelen en leren. Kennisnet en Mijn Kind Online laten in de serie Jong Geleerd 2.0 zien hoe dat gaat. Zoals in de Maker-beweging.

De Maker-beweging luidt een nieuw digitaal tijdperk in. In de Maker movement gaat het niet alleen om zoeken, delen en weten, maar ook om het zelf maken van fysieke dingen met behulp van de jongste technologie. Leerzaam en verrijkend en dus een aanwinst voor het onderwijs.

Durven en dóen

In deze aflevering van Jong Geleerd 2.0 laten docenten en leerlingen zien hoe leuk het is om zelf te gaan maken. Ze komen uitgebreid aan het woord: van leerlingen die zelf een sudoku-plotter maakten tot een docent die de voortrekker was van het vak Design & Innovation. Hun boodschap? Gewoon gaan dóen! 'Leerlingen kunnen veel meer dan ze denken.' 

Tags en rubrieken